כתובתנו

ביאליק 14, תל אביב

03-5255961

 

ב', ד', ה', ו׳ - 10:00-15:00

ג' - רצוף 10:00-20:00

שבת וחג - 11:00-14:00

א' - סגור

דרכי הגעה

קווי דן: 4, 16, 18, 24, 25

תחנת הורדה להסעות ברחוב אלנבי פינת רחוב ביאליק

נגישות מלאה לנכים

חניה בתשלום בחניון גאולה ובחניון מוגרבי

הגדל מפת הגעה

NOF

אלדר פרבר
גדעון רובין

התערוכה NOF נולדה ממפגש בין שני אמנים ובשיחות שניהלו ביניהם. אלדר פרבר וגדעון רובין. שניהם ילידי הארץ ושניהם יוצרים רוב הזמן מחוצה לה, באירופה. רובין בלונדון ופרבר בברלין ובתל אביב. הנוף הוא מוטיב מרכזי בעבודותיו של פרבר ואצל רובין הנוף נמצא בשוליים שהולכים עם הזמן ונעים לעבר המרכז. 

ראובן רובין, צייר את נוף הארץ בהתרגשות ומתוך סקרנות של מי שראה במקום מחוז חפץ, נוף שאותו יש להכיר, ללמוד ולתעד. הנכד  מקלף את חווית הנוף מסממנים מזהים של מקום וזמן. הוא מניח את שכבות הצבע כפעולה מיידית, לפעמים גם של מחיקה, כשם שהוא מוחק תווי פנים בציורי דמויות. אלדר פרבר עובר ושב בין הארץ לאירופה, בין נוף הירקון ליער הגרמני כשהנוף משמש לדבריו "כמקור של מידע", מצע שעליו הוא מניח רובד נוסף של הלכי נפש ותודעה. 

שני האמנים משתייכים לדור שהארץ על נופיה היא להם נתון טבעי ומובן מאליו. עולמם הוא עולם גלובלי. ו"בית" הוא היכן שהם בוחרים לחיות וליצור. מנקודת מבטם, כל אחד על פי דרכו, הנוף הוא אתגר אסתטי ואינו אמצעי לאישוש זהות או ביטוי לתחושת שייכות כפי שהיה לראובן רובין ובני דורו. הדקל ושמי התכלת אצל גדעון רובין אינם בהכרח לשפת הכנרת. העצים והאדמה בירוק זרחני אצל אלדר פרבר אינם בהכרח ליד הירקון או ביער השחור. אלו הם נופי געגוע לא מוגדר. 

בין שני האמנים מתנהל שיח על דרך האמנות שלהם כשכל אחד מתבונן בהערכה ובאהבה על ציורי חברו. האחד "מתקנא" בצמצום ובמבט הרחב והשני במלאות ובמבט העומק של חברו. לשניהם בדי ציור גדולים לצד ציורים קטני מימדים. אצל פרבר הנופים הם בעיקר בגווני ירוק עז ודחוס ולידם נופים בהירים בין תכלת לאפור של רובין. הדיאלוג שהחל בין השניים על הדומה והשונה, המחבר והמפריד נמשך על קירות התערוכה ומאפשר תצוגה בלי כותרות, חתימות או ציון תאריך. 

 

אוצרות התערוכה עדנה ארדה, כרמלה רובין 

 

התערוכה בסיוע גלריה אלון שגב, תל-אביב

 

מימין לשמאל:

ראובן רובין, נוף כפרי ועץ, 1913, רומניה      

אלדר פרבר, יער בראשית, 2020

גדעון רובין, דקלים, 2020